مجله اینترنتی طب سنتی طبایع

منو

توصیه های غذایی برای دانشجویان و دانش‌آموزان در فصل امتحانات

توصیه های غذایی فصل امتحانات در این ایام به بحث بسیار پرطرفداری تبدیل میشود! دربارۀ بهبود حافظه از راه مصرف گیاهان دارویی زیاد می گویند و می نویسند! اما نوع غذا و ترتیب و آداب غذا خوردن هم در وضع حافظه و تمرکز بسیار مهم است.

حتما بخوانید : خلاصی از اضطراب

برای بهبود عملکردهای مغزی و کسب نتایج بهتر در آزمون های کتبی و شفاهی، دانش‌آموزان و دانشجویان در روزهای نزدیک به امتحان باید توصیه های غذایی فصل امتحانات را رعایت کنند! از جمله اینکه:

بسیار شایسته است که دانشجویان و دانش آموزان در روزهای نزدیک امتحان خوراکی‌هایی مصرف کنند که به‌آسانی هضم شوند! دستگاه گوارش را به سنگینی و کندی دچار نکنند تا نیروی زیادی برای هضم و جذب آنها و دفع فضولاتشان مصرف نشود. در دانش تغذیۀ طب سنتی به این غذاها، غذاهای لطیف می‌گویند.

qwe
توصیه های غذایی برای دانشجویان و دانش‌آموزان در فصل امتحانات

مصرف غذاهای لطیف موجب می‌شود که در مقایسه با غذاهای دیرهضم و سنگین، خون و نیروهای بدنی به اندازۀ کمتری به دستگاه گوارش و بافتهای بدن معطوف گردند و از توجه به سیستم عصبی بازنمانند. بدین ترتیب عملکردهای مغزی مانند تمرکز و حفظ مطالب بهتر انجام می‌شوند.

بعضی از غذاهای لطیف، تقویت‌کنندۀ عملکردهای مغزی نیز هستند! مانند حریرۀ بادام، شله زرد، و زردۀ تخم مرغ که به صورت عسلی آب‌پز یا نیمرو شده باشد.

افزودن مقدار معتدلی دارچین و زعفران به این غذاها مناسب است و به عملکرد بهتر سیستم عصبی کمک می‌کند.

عضویت در کانال طب سنتی طبایع

دسته :  عمومی

دیدگاه ها