مجله اینترنتی طب سنتی طبایع

منو

راه های درمان استرس

دکتر حمید الله افراسیابیان :

برای کاهش اضطراب توصیه می شود که یک برنامه روزانه منظم تهیه و براساس آن رفتار شود. در این برنامه علاوه بر ورزش کردن و تحرک کافی بهتر است رژیم غذایی مناسبی از خوراکی های متنوع و مقوی نیز تدارک دیده شود. عدم استعمال دخانیات و کاهش مصرف خوراکی های کافئین دار مثل چای، قهوه و شکلات که به میزان بالا مصرف شود از دیگر راهکارهای کاهش دلهره و اضطراب است. صرف برخی جوشانده ها مثل سنبل الطیب، بادرنجبویه و بابونه مفید است چون خاصیت ضداسترس داشته و آرامبخش اعصاب است حتی سردردهای ناشی از ناراحتی های عصبی را هم کاهش می دهند. حمام کردن، صبحانه خوردن، پرهیز از افکار منفی و نفس عمیق کشیدن به هنگام عصبی شدن از راههای کاهش اضطراب است. وی مصرف امگا۳ و خوردن تخم مرغ و ماهی را نیز توصیه کرد.

عضویت در کانال تلگرام طبایع عضویت در کانال طبیب شهر

دسته :  طبیب شهر

دیدگاه ها