مجله اینترنتی طب سنتی طبایع

منو

 

کاهش وزن در نوروز

– از این ایام لذت ببریم و تنها لذت مان خوردن نباشد.

– از خوردن غذا در رستوران‌های بین راهی و غیر بهداشتی پرهیز کنیم.

– از خوردن غذا‌‌های چرب و پر روغن که معمولا در رستورانها برای پوشاندن طعم اصلی غذا در آن افراط می‌‌کنند استفاده نکنیم.

– به جای نوشیدنی‌‌های پر انرژی و نوشابه‌‌ها از آب یا دوغ استفاده کنیم.

– سریع غذا نخوریم و از پرخوری پرهیز کنیم. (چون احساس سیری مغزی با حداقل ۱۰ دقیقه تاخیر نسبت به سیری شکمی اتفاق می‌‌افتد)

– حداقل روزی یک ساعت ورزش یا پیاده‌روی و یا طبیعت گردی داشته باشیم.

– هیچ وعده غذایی را حذف نکنیم. (زمانی که فرد وعده اصلی را حذف می‌‌کند از غذاهای کم حجم و سرشار از انرژی مصرف خواهد نمود که بیشتر آنها زود هضم و حاوی قندهای ساده می‌‌باشند که گرسنگی زودرس را به دنبال خواهد داشت)

– خوردن غذاهای با دانسیته پایین مواد مغذی را کم و غذاهای با دانسیته پایین انرژی را مصرف کنیم. (محدود نمودن غذاهای پر انرژی مانند شیرینی، شربت‌ها، غذاهای پرچرب و جایگزین کردن غذاهای کم انرژی مانند سبزیجات)

– رفتارهایمان را از قبل پیش بینی کنیم. (پیش‌بینی رفتار یکی دیگر از راهکارهای موثر در این ایام می‌‌باشد. مثلا در برخی از روزها ممکن است یک فرد بیش از چند دید و بازدید داشته باشد. اگر چنین فردی برنامه خوردن خود را پیش بینی نکند و در هر بار بخواهد شیرینی و تنقلات مصرف نماید افزایش وزن اجتناب ناپذیر خواهد بود.)

– از مصرف بیش از حد غذاهای سالم مانند میوه، میوه خشک و خشکبار نیز پرهیز کنیم.

عضویت در کانال تلگرام طبایع عضویت در کانال طبیب شهر

دسته :  تناسب اندام

دیدگاه ها