مجله اینترنتی طب سنتی طبایع

منو

تغذیه در دوران بارداری

 دکتر روشنک مکبری نژاد :
موارد تغذیه ای در دوران بارداری

۱٫ مقدار غذا در دوران بارداری باید به میزان متوسط باشد تا به راحتی توسط دستگاه گوارش هضم شود.

۲٫ از آنجایی که نیاز مادر باردار به مواد غذایی بیشتر از زمان غیربارداری می باشد، لازم است زن باردار غذای خود را در چند وعده بخورد و به تدریج میزان غذا را بیشتر کند.

۳٫ غذای زن باردار بایستی سبک باشد و هضم راحتی داشته باشد، به ویژه نزدیک زایمان.

۴٫ مویز، انگور، به شیرین، سیب ملس (ترش و شیرین)، گلابی، بادام، انار ملس، کاهو و کاسنی میوه ها وسبزیحات مناسب در این دوران هستند.

۵٫ غذاهای مناسب در این دوران،نانی که از گندم خوب تهیه شده باشد و به خوبی پخته شده باشد، گوشت های لطیف و سهل الهضم مانند مرغ خانگی، گوشت بزغاله چاق یک ساله، گوشت بره یک ساله، آش های سنتی مانند اسفیدباج و زیرباج هستند.

عضویت در کانال تلگرام طبایع عضویت در کانال طبیب شهر

دسته :  طبیب شهر

دیدگاه ها