مجله اینترنتی طب سنتی طبایع

منو

زندگی صحیح برای مزاج گرم و تر

– در هوای سرد، خود را گرم و در هوای گرم، خود را سرد نگهدارند.
– تقریبا از مقادیر مساوی میوه جات یا سبزیجات و گوشت استفاده کنند. غذاهای دریایی برای ایشان سودمند است.
– به پیاده روی یا دویدن صبحگاهی (حدود ۳۰-۱۵) دقیقه بپردازند.
– ۶-۷ ساعت خواب شبانه داشته باشند. همه افراد از زود به رختخواب رفتن و زود بیدار شدن بهره میبرند ولی افراد با مزاج گرم و تر، حتی المقدور این دستور را اجرا کنند. در تابستان نیم ساعت استراحت یا چرت بعد از غذا بسیار مفید است. سعی کنند. بیشتر از ۸ ساعت نخوابند.
– از غذاهایی با فیبر بالا استفاده کنند تا اجابت مزاج طبیعی داشته باشند.
– حجامت یا فصد برای این افراد عالی است و بهتر است این کار در فصل بهار انجام شود.
– از هوا، محیط و فعالیتها و حالات روانی افزایش دهنده گرمی و تری پرهیز کنند. به خصوص در هوای مرطوب، فعالیت زیاد و ورزشهای سخت برای آنها مفید نیست.
– نگرانی، خشم و هیجان بیش از اندازه نداشته باشند.
– از مصرف مستمر یا افراط در مصرف مواد گرم و تر پرهیز کنند و از غذاهای نمودار ۳ و ۴ بیشتر استفاده کنند.
مزاج گرم و تر و استعداد بیماریها افراد گرم و تر در صورت عدم رعایت دستورهای کلی و اختصاصی، استعداد بیشتری برای دچار شدن به بیماریهای زیر خواهند داشت: سردرد، پرخوابی، هماچوری، خستگی، ضعف جنسی، چاقی، تپش قلب، سکته، فشار خون

منبع: طب سنتی ایران

عضویت در کانال تلگرام طبایع عضویت در کانال طبیب شهر

دسته :  مزاج‌شناسی

دیدگاه ها