مجله اینترنتی طب سنتی طبایع

منو

اعمالی که سبب بهبود خواب میشوند

  1. مالیدن روغن بنفشه، کدو و بادام در سر و چکاندن در بینی
    ۲٫ حمام آب شیرین(آب بدون املاح) و ولرم
    ۳٫ خوردن حریره(حسو)های تر، قلیه کدو و چغندر
    ۴٫ جالینوس می گوید که مصرف شب هنگام کاهوی معطر(کاهویی که با ادویه معطر مثل دارچین، قرنفل و هل و … خوشبو شده تا کاهش سردی رخ دهد) جهت رفع بی خوابی نافع است. ابوعلی سینا نیز معتقد بود این کار، از بهترین تدابیر برای افرادی است که خواب کوتاه دارند.
    ۵٫ شنیدن صداهای خوش و پیوسته مانند صدای آب.
    ۶٫ اگر به فردی که دچار بی خوابی شده است چشمانش را بسته نگاه دارد و اگر کمی خواب به چشمانش می آید جلوی او را بگیرند تا خسته شود و بعد به یکباره از کنار او دور شوند و چراغ ها را خاموش کنند سریع تر به خواب می ورد.
    ۷٫ بو کردن مشک و مواد عطسه آور می تواند به خواب کمک کند.
    منبع:آداب خواب و بیداری از دیدگاه منابع طب سنتی و نوین
عضویت در کانال تلگرام طبایع عضویت در کانال طبیب شهر

دسته :  سبک زندگی

دیدگاه ها