مجله اینترنتی طب سنتی طبایع

منو

ورزش قبل و بعد از غذا

از نظر دکتر رسول چوپانی زنجانی :

ورزش قبل و بعد از غذا:
افرادی که حدود نیم ساعت قبل از صرف غذا ورزش می‌کنند، باعث کاهش فضولات گوارشی خود می‌شوند و این مساله می‌تواند به‌خودی‌خود، خوب باشد. ضمن اینکه ورزش قبل از غذا می‌تواند تحریک حرارت غریزی دستگاه گوارش و جذب بهتر غذا در بدن را هم به‌دنبال داشته باشد. با این حساب اگر عادت به ورزش روزانه دارید، می‌توانید آن را ۳۰ تا ۶۰ دقیقه قبل از غذا انجام بدهید. ورزش کردن بعد از غذا، به‌هیچ عنوان توصیه نمی‌شود. البته بهتر است که بلافاصله پس از صرف وعده‌های اصلی غذایی، حدود ۲ تا ۳ دقیقه قدم بزنید تا غذا به قعر معده‌تان برود. فایده این کار، این است که قدرت هضم غذا در دستگاه گوارشتان بیشتر می‌شود. وقتی شما پس از صرف غذا، ‌سکون داشته باشید، تجمع حرارت در معده‌تان بیشتر می‌شود و سرعت هضم مواد غذایی هم بالاتر می‌رود. از این رو،‌ نه‌تنها انجام ورزش و فعالیت‌های فیزیکی، بلکه انجام کارهای فکری و مطالعه‌های شدید، سخت و سنگین هم پس از صرف غذا توصیه نمی‌شود. این کارها می‌توانند باعث ابطال قوه هاضمه بشوند.

عضویت در کانال تلگرام طبایع عضویت در کانال طبیب شهر

دسته :  طبیب شهر

دیدگاه ها