مجله اینترنتی طب سنتی طبایع

منو

کنترل وزن با کنترل غذا خوردن

دستورالعمل های طب ایرانی برای تناسب اندام:
هرچند گرسنه هستید غذا را با آرامش و بدون عجله شروع کنید؛ بین هر لقمه تا لقمه بعدی، قاشق و چنگال را در ظرف بگذارید. خوب بجوید. خوب جویدن غذا موجب بهبودی هضم شما می شود. حداقل هر لقمه غذا را ۳۰ بار بجوید.
قبل از آماده کردن سفره یک لقمه ای مزه کنید و بعد مشغول چیدن میز غذا شوید؛ چند دانه نمک را قبل از غذا میل کنید. در حال دیدن فیلم مهیج، مسابقه فوتبال و … غذا نخورید، طعم غذا خیلی تند نباشد. سرعت پایین غذا خوردن کمک می‌کند که علاوه بر بهبود هضم، فرمان سیری از مغز با دریافت حجم کمتری غذا صادر شود.🙏 با تشکر از همکار متخصص طب‌سنتی سرکار خانوم دکتر سمیه ماهروزده برای تهیه این مطلب..

صفحه شخصی طبیب در سایت طبیب شهر

 

 

عضویت در کانال تلگرام طبایع عضویت در کانال طبیب شهر

دسته :  تناسب اندام

دیدگاه ها