مجله اینترنتی طب سنتی طبایع

منو

خلاصی از اضطراب

اگر فردی استرسی و مضطرب هستید این راه ها را امتحان کنید. موقعیت‌ های اضطراب‌ آور را با کشیدن نفس عمیق که با شمارش آن را کنترل می‌ کنید قابل مدیریت هستند: با انگشتانتان درحین کشیدن نفس به داخل از راه بینی، تا ده بشمارید. سپس به آرامی با انگشتانتان تا ده بشمارید و از راه دهان بازدم را به بیرون فوت کنید. این‌کار را ده بار انجام دهید. تپش قلب شما آرام میشود. افکار اضطرابی از ذهن شما خارج می‌شود. یکی دیگر از راه‌های بسیار کاربردی در کنترل وسواس فکری، خواندن کتاب است. کتاب به خصوص در ساعاتی که به وقت خواب شما منتهی می‌شود به فکر شما نظم می‌دهد و افکار تکراری را مدیریت می‌کند. ورزش نیز به شما کمک می‌کند. پیاده‌روی تند در خسته نمودن جسم شما و ایجاد نشاطی دل‌انگیز موثر است. دم‌نوش بادرنجبویه را نیز امتحان بفرمائید. گاهی از دم نوش‌های زیر هم میل بفرمایید: چای سفید و چند پره زعفران را در قوری روی بخار کتری دم بفرمایید. این دم نوش مقوی مغز و قلب شما است و به حافظه نیز کمک می‌کند. دم نوشی دیگر: زنجبیل یک قاشق چایخوری هل یک قاشق چایخوری دارچین یک قاشق چایخوری چای به یک قاشق غذاخوری به ازای هر نفر آب در حال جوش اضافه کرده، یک ربع ساعت دم بکشد. در فنجان شیشه‌ای سرو کنید، ابتدا از عطرش لذت ببرید سپس بنوشید.
در ضمن همیشه به خاطر داشته باشید انسان در زندگی یک پشتوانه بسیار بزرگ دارد و آن خداوند است. با وجود او نیازی نیست که شما نگران هیچ مسئله ای باشید چراکه هیچ مشکلی از دستان گره گشای پروردگار بزرگ تر نیست. از لحاظ علمی به اثبات رسیده ارتباط با خالق و توکل کردن به او و سپردن جریان زندگی به چنین پشتوانه ای در کنترل و درمان تمامی اضطراب ها و افسردگی ها و حتی وسواس ها نقش بسیار موثری دارد.

عضویت در کانال تلگرام طبایع عضویت در کانال طبیب شهر

دسته :  سبک زندگی

دیدگاه ها