مجله اینترنتی طب سنتی طبایع

منو

ناهار را سبک و مقوی بخورید…

هضم در طول روز ضعيف است. اين باعث توقف بيش از حد غذا در لوله گوارشی و افزايش شانس فساد آن كه مادر همه بيماری هاست می شود. در وعده ناهار بايد غذا سبک باشد مثل نان و خورشت های بدون سيب زمينی، آب ميوه، كباب پرندگان سفيد گوشت و زرده تخم مرغ عسلی و از مصرف غذاهای سنگين مثل برنج ، كباب گوشت  قرمز، ماهی و سيب زمينی اجتناب شود. كسی كه در وعده ناهار غذای سنگين ميل كند، شب تا ديروقت قادر به صرف شام نيست و صرف ديرهنگام شام منجر به بيخوابی شبانه مي شود. ديرخوابی منجر به خستگی صبحگاهی و صرف ديرهنگام شام منجر به بی اشتهايی به صبحانه می شود. همه اين مشكلات از مصرف غذای سنگين در وعده ناهار شروع می شود.

عضویت در کانال تلگرام طبایع عضویت در کانال طبیب شهر

دسته :  سبک زندگی

دیدگاه ها