مجله اینترنتی طب سنتی طبایع

منو

به موقع و به اندازه بخوابید

خواب موجب تقویت قوای مغزی است، بعد از یک خواب راحت، عملکرد مغزی و کارهای فکری آن ها بهبود پیدا می‌ کند, این خواب مناسب و معتدل به‌ خصوص برای دانش‌ آموزان، دانشجویان و اساتید که بیشتر مطالعه می‌ کنند و به کارهای علمی می‌ پردازند واجب‌ تر است. امروزه گروهی از مردم به‌ دلایل مختلفی به بیداری در شب می‌ پردازند که به بدن خود ضررهایی وارد می‌ کنند که می‌ توان به افت عملکرد مغزی, کاهش هضم درست غذا, کاهش تولید اخلاط سالم و در نتیجه نارسایی در تغذیه سلول‌ های بدن, کاهش ترمیم بافت‌ ها, کاهش دفع سموم و انباشته شدن آن ها در بدن, افت عملکرد همه اعضای بدن به‌خصوص دستگاه گوارش, سریع‌تر شدن فرآیند پیری و بروز انواع بیماری‌ها اشاره کرد. بهترین اوقات خواب از ساعت ۹ تا ۱۰ شب تا نزدیکی اذان صبح است, در یک برنامه ارزیابی سلامتی فردی اشاره شده است که یک ساعت خواب قبل از نیمه‌شب معادل ۲ ساعت خواب بعد از نیمه‌شب در ایجاد ترمیم و رفع خستگی و ایجاد نشاط مؤثر است. خواب زیاد باعث سردی مزاج بدن می‌شود و این یعنی سستی, تنبلی و رخوت که روند پیری را تسریع می‌کند همچنین موجب افت عملکرد مغزی, افسردگی و اختلالات گوارشی نیز می‌شود.

عضویت در کانال تلگرام طبایع عضویت در کانال طبیب شهر

دسته :  سبک زندگی

دیدگاه ها