مجله اینترنتی طب سنتی طبایع

منو

ورزش بانوان در طب سنتی

نیاز بانوان به ورزش کردن، بسیار کمتر از آقایان است، به نحوی که اغلب، همان فعالیت روزانه، برای سلامتی ایشان کفایت می‌ کند. با توجه به اینکه ترکیب مزاجی بانوان حاوی رطوبت و سردی بیشتری است، فعالیت سنگین ورزشی، سلامتی ایشان را به مخاطره می‌اندازد. ورزش سنگین و تعریق زیاد با کم کردن رطوبت بدن، لطافت پوست و طراوت چهره او را می‌کاهد، ظرافت اخلاقی و عطوفت زنانه‌اش را رو به خشونت می‌برد، میل زناشویی‌اش را می‌کاهد، تعادل هورمونی و نظم قاعدگی او را بر هم می‌زند و خطر ناباروری را افزایش می‌دهد. با توجّه به سبک زندگی اشتباه و کاهش میزان فعالیت بانوان در زندگی امروزی، توصیه آن است که ورزش‌های مناسب مانند پیاده‌روی در برنامه روزانه ایشان قرار گیرد. یک راه ساده برای برخورداری از فواید ورزش آن است که روزانه پنج تا شش بار و هر بار دو تا سه دقیقه به صورت درجا ورزش انجام شود به حدی که منجر به خروج مقداری عرق و سرخی چهره شود.

عضویت در کانال تلگرام طبایع عضویت در کانال طبیب شهر

دسته :  تناسب اندام

دیدگاه ها