مجله اینترنتی طب سنتی طبایع

منو

جایگزین طبیعی قرص تستوسترون

بسیاری از این موضوع بی‌ اطلاع هستند که قرص های تستو سترون باعث توقف ترشح طبیعی این هورمون در بدن می‌ شود و در نهایت سلول‌ های تولید کننده این هورمون از کار می‌ افتند. کاهش وزن، اصلاح رژیم غذایی، ورزش کردن و خواب کافی بصورت طبیعی باعث افزایش این هورمون می‌شود. کشمش، عدس، منداب، بومادران، ثعلب، توت فرنگی، سیر، سیب، اسفناج، پیاز و خربزه از جمله مواد طبیعی جایگزین قرص‌های شیمیایی تستوسترون محسوب می‌شود…

توضیحات تکمیلی در مورد جایگزین های تستوسترون

۱) کشمش: کشمش مغذی و نیرودهنده می‌باشد چرا که ۷۵٪ مواد قندی که گلوکز است و قابل جذب به بدن می‌باشد را داراست. گلوکز از منابع تأمین انرژی جهت سوخت و ساز در عضلات درگیر در فعالیت‌ها می‌باشد کشمش برای کودکان ضعیف و کم خون داروئی بی‌نظیر می‌باشد. زیرا کشمش دارای (آهن، کلسیم، فسفر) به اندازهی  کافی می‌باشد. کشمش به افرادی که نیروی جسمانی ضعیف و بدنی رنجور دارند انرژی می‌دهد، چرا که تمام مواد مورد نیاز بدن از قبیل (مواد قندی، ویتامین آ، ب، پ، پ پ، کلسیم و فسفر) طبیعی را به صورت قابل جذب در دسترس آنان می‌گذارد، یعنی تقریباً تمام موادی را که توسط تستترون وارد بدن و عضلات می‌شود، را در اختیار عضله قرار می‌دهد. البته بصورت طبیعی. بالاخره کشمش غذایی طبیعی است که انرژی دهندهی  کامل به بدن و عضلات و گرم کنندهی  بدن بوده و سرشار از ویتامین‌ها و موادی است که مورد نیاز زندگی است. و به طور کامل جذب بدن می‌شود.

۲) عدس: عدس دارای مواد ازته، مواد چرب، فسفاته به مقدار زیاد است. عدس برای افرادی که زیاد کار می‌کنند یا خیلی ضعیف البنیه هستند مفید است. برای تقویت جسمانی و عضلانی و مقاومت عضلانی از عدس استفاده کنید. زیرا برای تعادل یون‌های بدن و سلامتی و رفع ضعیف البنیگی مؤثر است.

۳) منداب: دانهی  منداب دارای ۳۰٪ مواد پروتئینی و معادل همین مقدار مواد چرب است. قسمت‌های مختلف گیاه دارای اثر نیروبخش و نیرودهنده است. قدما عقیده داشتند که نیرو دهندگی منداب غیرقابل تردید است. از منداب برای نیرو گرفتن در فعالیت‌های طولانی یا کاهش خستگی در مدت زمان معین می‌شود استفاده کرد. چنانچه از منداب در رفع خستگی عمومی بدن استفاده می‌شود.

۴) بومادران: بومادران دارای اثر مقوی و نیرودهنده و همچنین اثر گذار بر روی سلسلهی  اعصاب و قلب نیز می‌باشد. بومادران باعث تقویت و  افزایش نیروی عضلات بدن شده و در بهبود کارائی و عملکرد مؤثر است.

۵) تیره‌ای از کاسنی که عرب‌ها (غافث) می‌نامند: علاوه بر استعمال خارجی که در کوفتگی و دررفتگی دارد. به عنوان یک گیاه نیرودهنده به عضلات، و افزایش دهندهی  توان عملکرد و کارائی عضلات بکار می‌رود که به این منظور باید گیاه را همانند چای دم کرده و نوشید همچنین کمبود ویتامین C را نیز جبران می‌کند.

۶) ثعلب: ثعلب آردی است که در بستنی سازی و شیرینی سازی از آن استفاده می‌کنند. این آرد از خود ثعلب بدست آمده و دارای نشاسته، قند و مقدار زیادی لعاب خوراکی است. آرد ثعلب برای رفع خستگی عضلانی، تجدید قوای فوری، خونسازی و تقویت اعصاب مفید است. برای مصرف خوراکی باید ۲ مثقال از آن را به صورت‌های گوناگون مخلوط با غذا، شیر، یا … مصرف نمود. آرد ثعلب نیروبخش و افزایش دهندهی  توان و قدرت عضلانی است. این گیاه در آذربایجان، کردستان، لرستان، خراسان، نواحی دریای مازندران به وفور یافت می‌شود. برای تهیهی  آرد ثعلب لازم است که غده‌های زیرزمینی آن را شسته، بعداً در آب جوش بخیسانند تا ورم کند بعد خشک کرده و آسیاب نمایند. همچنین می‌شود ۲۵ الی ۳۰ گرم از آرد ثعلب را مخلوط با قند استفاده نمود.

۷) توت فرنگی: توت فرنگی در اصل طبیعتی سرد دارد و دارای مقدار زیادی پروتئین و ویتامین و … است. میوهی  توت فرنگی تقویت کنندهی  عمومی بدن بوده و اشتها آور نیز است. برای کم خونی نیز مؤثر است. تصفیه کننده خون و رفع کنندهی  ضعف اعصاب نیز می‌باشد.

۸) سیر: یونانیان پیش از هر نبردی در المپیاد مقدار زیادی سیر می‌خوردند تا نیروی جسمی و قدرت عضلاتشان بیشتر شود. امروزه این خاصیت چنین توصیف می‌شود که: با تأثیر مثبتی که سیر بر روی جریان خون می‌گذارد تندرستی و نیروی جسمی را افزایش و توان قدرت و استقامت عضلات را برای فعالیت بیشتر با خستگی کمتر ایجاد می‌کند. سیر دارای مواد ازته، هیدروکربنه، املاح و مواد معدنی، ویتامین‌ها، و … است بعبارتی سیر نیرو دهنده به عضلات می‌باشد. جریان خون را تسهیل می‌کند و عضلات قلب را کاملاً تقویت می‌کند.

۹) سیب: اگر هر روز صبح یک سیب تازه بخورید هیکل شما خوش اندام مانده و به پیری زودرس و ضعف عضلانی دچار نخواهید شد. سیب دارای ویتامین A-B-C ، سلولز، مواد ثندی ۸۶٪، پتاس، سود، آهک و… بوده و مقاومت بدن و عضلات فعال بدن را در مقابل مشکلات و ناملایمت‌ها و فشارها افزایش و تقویت می‌کند. سیب عضلات را غذا می‌دهد و باعث تقویت عضلات و فعالتر شدن آنها می‌شود چنانچه از سیب مصرف و فعالیت‌های عضلانی را انجام دهند باعث افزایش قدرت و حجیم تر شدن قطر عضله خواهد شد. همچنین سیب اثر تصفیه کنندهی  خون و حیات بخش در بافت‌های بدن را دارد. به همین علت برای رفع خستگی‌های جسمانی (مخصوصاً ورزشکاران) بسیار مفید و مؤثر است.

۱۰) اسفناج: رفع کنندهی  سستی اعضاء بدن و تقویت کنندهی  عضلات و محکم کنندهی  استخوان‌هاست. اسفناج به واسطه داشتن مواد قندی نیرو بخش است و مصرف آن برای افزایش قدرت و حجم عضلات مؤثر است. کلروفیل اسفناج عاملی برای تقویت قلب است. اخیراً ثابت شده اسفناج گلبول‌های قرمز را زیاد می‌کند و به این خاطر برای افراد پیر و جوان‌ها و بچه‌ها مؤثر است. همیشه قبل از غذا یک فنجان آب اسفناج بخورید. برای افزایش مقاومت عضلات و بالا بردن توان عضلات و رفع خستگی جسمانی و خستگی عصبی با دقت یک مشت بزرگ اسفناج و یک مشت بزرگ شاهی را بشوئید و از آسیاب مخصوص سبزی‌ها رد کنید. سپس آنرا صاف کرده هر روز ناشتا یک فنجان بخورید تا آنجا که ممکن است اسفناج‌های تازه و لطیف را در سالاد داخل کرده و مصرف نمائید.

۱۱) پیاز: آب پیاز در رفع خستگی عمومی بدن و تقویت عضلات فعال در فعالیت‌ها مؤثر است. در رفع خستگی و فرسودگی و همچنین افزایش توان عضلانی قدرت و استقامت عضلانی و نیروبخشی مؤثر است.

۱۲) خربزه: خربزه سرشار از ویتامین A-C قند و آب به مقدار زیاد و… می‌باشد. خربزه به خاطر دارا بودن آب و مواد قندی و توأم بودن آنها فوراً جذب بدن می‌شود و انرژی تولید می‌کند. خربزه دارای پتاسیم، گلوگز، چربی، آلبومین و مقدار زیادی پکتین مواد معدنی و پتاسیم و منگنز و فسفر و کلسیم می‌باشد. خربزه به خاطر دارا بودن این مواد نیروبخش بوده و  سموم بدن را دفع می‌کند. قند و گلوکز آن فوراً جذب و سوخته می‌شوند به این خاطر در رفع خستگی و افزایش قدرت و استقامت عضلانی مؤثر است. در میان مواد قندی و معدنی خربزه، آنزیمی وجود دارد که سرعت هضم غذا را زیاد کرده و باعث افزایش اشتها می‌شود و علاوه بر آن فعالیت سلول‌های بدن را بیشتر کرده که باعث رفع سستی و بی‌حالی می‌شود و کلاً مفید است. چنانچه مشاهده می‌شود تقریباً تمام موادی که در قرص‌های تستسترون موجود است. به طور طبیعی در خربزه یافت می‌شود.

عضویت در کانال تلگرام طبایع عضویت در کانال طبیب شهر

دسته :  قرص نخورید

دیدگاه ها